schemacik testerka do komputerka skorpiona |
Autor |
Wiadomość |
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 45 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |16 Sty 2005|, 2005 01:30 schemacik testerka do komputerka skorpiona
|
|
|
Schemacik testerka, wpinanego w złącze diagnostyczne. Na zdieciach złacze diagnostyczne 3 pinowe w scorpio przejscówkach - 92-94. W starszych jest 5 pinowe, ale i tak 2 z 5 pinow sa nieczynne. Złacze znajduje sie koło akumulatora. Osobno tym testerem mozna diagnosować ABS. Złacze wyglada tak samo, tylk ojest koło ABSu. Opis kodów do pobrania na www.ford-scorpio.prv.pl w dziale schematy |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 15:26 Jeszcze raz o zlaczu diagnostycznym i resetowaniu komputera.
|
|
|
Generalnie, to wiele na ten temat juz bylo na forum ale jednak nie do konca.
Do tej pory nie znana jest mi procedura programowania komputera po resecie.
Od czasu moich problemow z akumulatorem wiele razy zapewne zresetowal sie komputer, kiedy zabralem baterie na kilka godzin lub noc do domu. Mam rozumiec, ze po podpieciu wszystkiego programowal sie sam bez mojego pozowolenia kiedy na przyklad potrzebowalem szybko dojechac w jakies miejsce? ... a ja tu czytam, ze po resecie powinno sie jezdzic przez pol godziny z rozna predkoscia jazdy i obrotowa silnika najlepiej w roznych warunkach ... hmm a ja po prostu mialem problem z bateria - i co teraz? Zle sie zaprogramowal?
Gdzie poczytac na ten temat? Kto zna sprawe dobrze z praktyki?
Czy wystarczy tylko jeden kod bledu przy diagnostyce aby komputer przeszedl w tryb awaryjny?
Czym dokladnie oprocz bogatszej mieszanki paliwowej cechuje sie tryb awaryjny?
Czy ma on jakies znaczenie dla LPG? (podobnie jak cale to programowanie kompa)
Na jak dlugo konkretnie trzeba odpiac kleme minusowa aby zresetowac komputer? Czy nie wystarczy odpiac i wlaczyc jakis odbiornik pradu jak dlugie swiatla? (co prawda nie zaswieca ale pobiora resztki pradu z obwodow) |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 15:50
|
|
|
Komp się nie programuje - on zbiera odczyty z czujników i się dobiera najbardziej optymalne parametry pracy dla danych warunków. W nim jest jakastam fabryczn amapa zapłonu, która mówi mu, że przy takich obrotach i takiej temp cieczy i takim rozwarciu ptrzepustnicy itd itp należy przyjąć takie a takie ustawienia zaponu, dawka paliwa i inne. W trybie awaryjnym jest uproszczona mapa zapłonu która olewa praktycznie czujniki i jedzie bo musi - na tyle jedzie, żebyś mógł sobie so stacji ASO dojechac. Czy ma wpływ na gaz - zależy jaka instalka - jak ma kompa swojego i pobier aodczyty z uwalonych czujników no to wiadomo, że ma wpływ - jak prostsza z odczytem np. z TPS i tps zwalony to tez działa lipnie - jak z odczytem z sondy lambda i sonda padnięta to instalka też szwankuje - itd itd.
Klemę dla pewności na jakieś 5 minut, żeby pojemności zawarte w układach zdążyły się wyładować.
Tzw. reset kompa to tylko wykasowanie błedów i wyprowadzene kompa z trybu awaryjnego. No i po tym czyta bydle czujniki no i jak zwalone nadal to znowu w awaryjny - aż usuniesz wszystkie usterki, które monitoruje komp. ( dumna nazwa komp to tylko sterownik taki ) |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
IBOL [Usunięty]
|
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 17:02
|
|
|
Struna napisał/a: | No i po tym czyta bydle czujniki no i jak zwalone nadal to znowu w awaryjny - aż usuniesz wszystkie usterki, które monitoruje komp. |
Widze, ze oboje mamy dzisiaj za duzo czasu (caly czas na forum - w zasadzie nie powienienem tu pisac tylko do Ciebie na maila ... ale moze ktos inny tez bedzie mial podobne pytania), zatem jak mozesz jeszcze napisac jak ma wygladac procedura programowania owego "komputera". Czy nie musze sie o to martwic - po prostu jechac tyle co potrzebuje i normalnie (nauczy sie jak nie teraz to jutro) i sie nie przejmowac, czy tez jakos specjalnie i przez okreslony czas mam caly czas jechac? |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 17:06
|
|
|
Generalnie po naprawie usterek powinno się tak zrobić jak piszesz, po to żeby móc ponownie przeprowadzić test diodką czy czym tam testujesz - i żeby ten test był miarodajny. Jak już masz pewność, że jest OK to normalnie jeździsz i się naumie w trakcie - czy dziś czy jutro. mniej ważne - on ma na stałe mape i ma się do niej stosować kwestia czy mu na to obwody zewnętrzne i czujniki pozwolą. |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 45 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |1 Mar 2005|, 2005 18:07
|
|
|
hint - ta jazda powinna byc na benzynie, bo na gaziemoze dostawac głupawe odczyty |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
__Robert__
FST Member
Auto: Nie ma Forda
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 14 Lut 2005 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: |24 Mar 2005|, 2005 21:49
|
|
|
Panowie nie można nic przeczytać ze ściągnietej stronki z kodami ( PDF ) jak zrobić abym mógł otworzyć plik i poczytać te kody, |
_________________ Był
Ford Scorpio 2.0 OHC + LPG
był
Opel Omega 2.0 16V Caravan 1998 + LPG
jest
Citroen C5 X7 2.0 16V 140 KM 2008 + LPG
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
Rafał A.(antek)
Auto: Mondeo
Pomógł: 97 razy Wiek: 45 Dołączył: 21 Maj 2004 Skąd: Łódź
|
Wysłany: |25 Mar 2005|, 2005 01:40
|
|
|
co to znaczy nie mozna nic przeczytac? |
_________________ Mechanika - Elektryka FORD
tel 791 054 854
Nasza lokalizacja na mapie:
http://tinyurl.com/qhaqjsk |
|
|
|
|
Struna
Auto: XC90 2.9 biTurbo
Pomógł: 261 razy Wiek: 45 Dołączył: 22 Kwi 2004 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: |25 Mar 2005|, 2005 13:04
|
|
|
acrobata sobie zainstaluj bo to w PDF-ach jest |
_________________ www.gcstuning.pl
Chiptuning, Hamownia, Serwis/Wyłączanie DPF/FAP, Strojenie LPG, AFR |
|
|
|
|
|